Archief

Nominatie beste marketingcampagne

Het Interstedelijk Studenten Overleg heeft de campagne ‘Knooppunt Toekomst' een nominatie gegeven voor de Beste Marketing Campagne 2008. ‘Knooppunt Toekomst' is door BOOM® Creatie en Communicatie ontwikkeld in opdracht van ROC Zeeland.  

Doel van de campagne is het stimuleren van jongeren om zich zo vroeg en zo goed mogelijk te oriënteren op de eigen studiekeuze. De campagne kenmerkt zich door de persoonlijke benadering van leerlingen; al maanden voordat er open dagen plaatsvinden. Ze krijgen uit handen van een promotieteam een persoonlijke toegangscode voor de speciale website Knooppunttoekomst.nl, waarmee ze op een actieve manier met hun studiekeuze aan de slag kunnen. Iedereen die zich aanmeldt in deze ‘community' wordt op de hoogte gehouden van de open dagen en andere mogelijkheden om zichzelf te informeren over de eigen toekomst. Het uiteindelijke  resultaat: 38% meer bezoekers tijdens de open dagen!

Tijdens het congres ‘Marketing en Communicatie in het Onderwijs' op 24 september jl. is de winnaar bekendgemaakt: de Hogeschool Utrecht. De andere genomineerden waren – naast ROC Zeeland – Radboud Universiteit Nijmegen en Nijenrode Business University.