Archief

Opnieuw recordopbrengst JKW-veiling

De JKW-veiling 2008 heeft gisterenavond een bedrag van 61.750 euro opgeleverd. Dat is net iets meer dan de opbrengst van de veiling in 2007, die toen ook op een recordbedrag uitkwam. De opbrengst komt ten goede aan drie doelen:

  • de Stichting Behoud Hoogaars;
  • het talentenfonds en de gehandicaptensport van Stichting Sport Zeeland;
  • de stichting Palazzoli.

De Commissaris van de Koningin van Zeeland, mevrouw K.M.H. Peijs, de burgemeester van Vlissingen, de heer W.J.A. Dijkstra en de algemeen directeur van DELTA N.V., de heer P.G. Boerma namen als ambassadeurs van de goede doelen de cheques in ontvangst.

Fatima Moreira de Melo

Tijdens de JKW-veiling stellen bedrijven producten of diensten ter beschikking waarop andere bedrijven tegen opbod kunnen bieden. De opbrengst hiervan gaat naar de goede doelen. De ‘kavels' die op deze manier aangeboden worden, kunnen heel divers zijn. Soms een dienst of een product dat een directe relatie heeft met de bedrijfsactiviteit van de aanbieder. Of juist iets heel anders. Een greep uit de kavels die gisterenavond werden geveild: een hockeyclinic door Rabobank-boegbeeld Fatima Moreira de Melo; lunchen met de Commissaris van de Koningin in het Prinsenlogement van de Abdij, VIP-kaarten voor de Miljonairfair, diverse kunstwerken en een 'meet and greet' met het Nederlands voetbalelftal.

Om de veiling de uitstraling te geven die past bij het niveau van het evenement, heeft BOOM® een nieuw logo voor de JKW-veiling vervaardigd. BOOM® is hoofdsponsor van het evenement. Verder is Joop Maas, vestigingsmanager van BOOM® te Goes, één van de leden van het organisatiecomité dat vanuit de Junior Kamer Walcheren is samengesteld.  

Junior Kamer Walcheren

De Junior Kamer is een organisatie van jonge, ambitieuze mensen, die hun managementcapaciteiten ontwikkelen door samen te werken in maatschappelijk-relevante projecten, door trainingen te organiseren, te volgen, te geven of te ontwikkelen en door te werken aan hun sociale en zakelijke netwerken. De organisatie staat open voor iedereen, mits niet ouder dan veertig jaar. Junior Kamer bestaat al ruim 75 jaar en heeft circa 350.000 leden in ruim 120 landen over de hele wereld. Alleen in Nederland hebben we al circa 2.500 leden, verenigd in meer dan 90 Kamers.

De kernactiviteiten van de Junior Kamer kunnen als volgt worden geformuleerd: het ontwikkelen van persoonlijke effectiviteit, het versterken van leiderschap en managementvaardigheden. Elke Junior Kamer heeft een bepaalde regio als werkterrein. Het leerproces dat de organisatie biedt, begint bij het functioneren binnen de lokale Junior Kamer. Deze voert projecten uit. De projecten van een Junior Kamer worden uitgevoerd door commissies. Het totaal van deze activiteiten wordt gestuurd door een lokaal en ieder jaar wisselend bestuur.