Archief

Opnieuw toppositie MT100

Voor het derde achtereenvolgende jaar scoort BOOM Communicatie een top tien-positie in het nationale onderzoek van het vakblad Management Team naar de klanttevredenheid over bureaus. Eerder kreeg BOOM ook al een topnotering in het onderzoek van vakblad Fonk. Daarmee is BOOM Communicatie het enige communicatiebureau in de top tien van beide klanttevredenheidsonderzoeken.

De MT100 is de jaarlijkse ranglijst met de honderd beste adviesbureaus in Nederland. Zowel in 2013, 2014 als in 2015 staat BOOM Communicatie in de top waar het gaat om marketing- en communicatiebureaus. Van de ruim 30.000* bedrijven in de branche staat BOOM Communicatie op de achtste plaats in de MT100 en op nummer drie in de ranglijst van Fonk. Directeur Hans van den Boom: “Het is wederom een geweldige eer om uit die tienduizenden bureaus gekozen te worden als één van de besten. Als twee toonaangevende onafhankelijke onderzoeken je daar rangschikken, is dat een enorme waardering én een bewijs voor de kwaliteit die onze medewerkers leveren. Wat ons helemaal trots maakt, is dat de onderzoeken zijn gedaan onder klanten. Zij slaan ons dus heel hoog aan en dat is toch waar je het allemaal voor doet. Ik wil alle klanten die hun medewerking hebben verleend aan de onderzoeken enorm bedanken voor het vertrouwen dat ze hiermee in ons hebben uitgesproken. Vanzelfsprekend zullen we er alles aan doen om dat vertrouwen ook in 2016 weer waar te maken!”.

Het streven naar klanttevredenheid staat centraal bij BOOM Communicatie en dat wordt door de posities in de beide ranglijsten onderschreven. Van den Boom: “In de praktijk komt het er eigenlijk op neer dat we onze klanten belangrijker vinden dan onszelf! Dat zie je terug in de flexibiliteit van onze medewerkers, hun inlevingsvermogen en de zorg en aandacht die ze aan elk project besteden; of het nu een grote of kleine opdracht is. Met hen samenwerken betekent dus: geen gedoe, plezierig contact, een scherpe prijs en de zekerheid dat de juiste oplossing wordt geboden binnen de afgesproken tijd”.

Uit de hoge klanttevredenheid spreekt niet alleen waardering voor het proces en de relatie; ook kwaliteit is een belangrijke graadmeter. “De klant is natuurlijk pas tevreden als er concrete en goede resultaten worden geboekt. Dat is bij ons altijd de insteek en zo zijn we destijds ook tot onze JEI-aanpak gekomen. Dat is een tastbare en analytische manier om communicatievraagstukken en -werkzaamheden aan te vliegen met ‘Je Eigen Identiteit' van je merk of organisatie als uitgangspunt. Door vraagstukken op deze manier te doorgronden, komen we tot afgestemde oplossingen die daardoor effectiever zijn. Zo pakken we grote projecten op van (inter)nationale opdrachtgevers, maar zeker ook de kleine. Want juist voor hen is het van het allergrootste belang dat elke euro die in communicatie wordt gestopt ook daadwerkelijk rendeert”.

 

Over de onderzoeken
Jaarlijks doen Management Team en Fonk onderzoek naar de tevredenheid van Nederlandse managers over hun zakelijke dienstverleners. Beide onderzoeken worden uitgevoerd door onafhankelijke onderzoeksbureaus. Management Team schakelt hiervoor onderzoeksbureau Inscope Consulting in en Fonk het onderzoeksbureau Motivaction. Zij meten de klanttevredenheid van opdrachtgevers op indicatoren als flexibiliteit, tijdplanning, budgetbewaking en inhoudelijke kennis. Uiteindelijk bepaalt de algehele klanttevredenheid de ranking op de lijst. BOOM Communicatie scoorde vooral hoog op de volgende onderdelen:

Sparringpartner: 9,2
Creativiteit: 9,0
Effectiviteit: 9,1
Business accelerator: 8,9

* Bron: Handelsregister Kamer van Koophandel.