Archief

Passie voor Agrico

Met een knipoog naar de televisiehit ‘Boer zoekt vrouw', presenteerden BOOM-adviseurs Guido Gielen en Joop Maas zich gisteren als ware ‘love doctors'. In het hoofdkantoor van ABN AMRO in Amsterdam spraken zij tijdens de jongerendag van aardappelcoöperatie Agrico over liefde en passie. Belangrijke thema's in het gewone leven, maar zeker ook in het zaken doen.

Gielen en Maas baseren hun presentatie op de inzichten uit het onderzoek van Batra, Ahuvia en Bagozzi naar merkenliefde. Dat onderzoek naar ‘brand love' toont aan dat mensen echte gevoelens van liefde kunnen voelen voor een merk. In de verschillende presentaties over dit onderwerp, trekt BOOM Communicatie de parallel met echte relaties, wat daarbij goed en fout kan gaan en hoe je invloed kunt uitoefenen op de relatie.

In Amsterdam werd de presentatie toegesneden op de specifieke achterban van Agrico: agrariërs. Vandaar de titel: ‘Boer zoekt passie'. Joop Maas geeft een toelichting: “Die titel heeft natuurlijk een link met ‘Boer zoekt vrouw'. We sluiten aan bij de positieve impact die dit tv-programma voor de beroepsgroep heeft gehad. Het programma heeft het boerenleven in Nederland een gezicht gegeven en het heeft de branche goed gedaan qua aandacht en imago. Deze positiviteit wilden we vasthouden en doortrekken naar de Agrico-leden. Daarnaast hebben we de verbinding gelegd met het Amerikaanse onderzoek over ‘brand love', ons verhaal over merkenliefde en de meestbepalende factor daarin: passie. Passie voor het vak, voor kwaliteit en voor Agrico natuurlijk”.

Enkele interactieve onderdelen met het publiek maken deel uit van de presentatie. Maas: “Met een luchtige ‘petje-op-petje-af-quiz' maken we een aantal wetenswaardigheden en feiten heel tastbaar. Het mes snijdt zo aan twee kanten: we kunnen gericht informeren, terwijl het publiek wordt vermaakt”. Guido Gielen en Joop Maas kregen na afloop van de presentatie dan ook enthousiaste reacties van de aanwezigen.

Zie ook: Boer zoekt passie.