Archief

Personeelsblad Veolia scoort 7,7

Bij een succesvol personeelsblad gaat het niet alleen om wat de organisatie wil vertellen, maar eveneens om wat de lezers interessant vinden. Een goed blad sluit aan bij de informatiebehoefte én belevingswereld van de lezers.

“Ook bij Veolia Transport zijn wij ons ervan bewust dat een personeelsblad meer is dan een informatiemiddel waarmee je als organisatie kunt communiceren naar je werknemers”, zegt Suzan van Beek, Communicatiecoördinator van Veolia Transport. “Ons personeelsblad ViaVeolia is er niet alleen op gericht werknemers te informeren. Wij willen ook het ‘wij-gevoel' binnen de organisatie stimuleren. Wij waren benieuwd of de medewerkers die behoefte ook hebben en of zij tevreden zijn over dit blad. Daarom hebben we een lezersonderzoek verricht”.

Het door BOOM Communicatie uitgevoerde lezersonderzoek geeft inzicht in de persoonlijke meningen van de lezers van ViaVeolia. De respondenten geven aan erg tevreden te zijn over de inhoud en de vormgeving. Daarnaast melden zij behoefte te hebben aan artikelen met betrekking tot de structuur van de organisatie. Hoe zit Veolia Transport in elkaar en wie is wie binnen deze grote organisatie? Daarnaast worden vooral de rubrieken die gericht zijn op human interest, zoals ‘AangeNAAM' en ‘Op de koffie bij', erg gewaardeerd.

“Iedereen binnen Veolia Transport Nederland heeft de mogelijkheid gekregen om de enquête in te vullen en we zijn erg trots op het rapportcijfer dat we van het personeel hebben gekregen: een 7,7! Toch blijft het belangrijk dat we ViaVeolia continu blijven verbeteren. Daarom nemen we de resultaten mee in de realisatie van de volgende uitgaven van ViaVeolia”.