Archief

Productlancering in drukke f&b-markt

Een belegd broodje met jonge kaas of ham. Bestaat er iets Hollandser dan dat? Een creatieve Nederlandse ondernemersgeest heeft grote plannen met ‘onze' broodjes. Hij bedacht een nieuw product, gebaseerd op het Hollandse broodje én de in Amerika alom bekende breadroll. Dat levert lekkere, warme of koude broodjes op die snel te prepareren zijn. Na een grondige selectie is BOOM Communicatie verkozen als het bureau om dit nieuwe concept neer te zetten. Als eerste is de Nederlandse markt aan de beurt.

De broodjes, ‘Buddies' genaamd, zijn kant-en-klaar gevuld met ingrediënten als zomerfruit, hartige oosterse groenten of gehakt. Het product heeft inmiddels een succesvolle testfase doorlopen in Amerika. Communicatieadviseur Guido Gielen van BOOM: “Het is een enorme uitdaging om een dergelijk concept te positioneren in de toch al drukke Nederlandse markt van food & beverage. Met onze ervaring, expertise en de juiste consumenteninformatie gaan wij ervoor zorgen dat Buddies een eigen, prominente plaats krijgt in de supermarktschappen en binnen de horeca”.

Het Buddies-concept sluit aan bij de huidige consumententrend: snelle en smaakvolle snacks die niet perse gerelateerd zijn aan het ontbijt, de lunch of het diner. Omdat de ingrediënten afgestemd kunnen worden op specifieke situaties (bijvoorbeeld de seizoenen) en op specifieke doelgroepen, heeft het concept grote potentie. Met ingrediënten die een breed consumentenpubliek aanspreekt, zijn ook andere landen te bewerken. Gielen: “Eerst gaan we met veel energie de Nederlandse markt op. Bij BOOM hebben wij in ieder geval een enorme trek gekregen om hard aan de slag te gaan!”.