Archief

RDW kiest voor BOOM

BOOM Communicatie gaat de nationale campagne verzorgen rondom de introductie van de nieuwe kentekencard. De RDW (voorheen Rijksdienst voor het Wegverkeer) kiest voor de samenwerking met BOOM na een landelijk aanbestedingstraject met een pitch onder drie geselecteerde bureaus.

“Volgend jaar krijgt Nederland een kentekenbewijs op creditcardformaat. De card gaat op termijn het huidige papieren kentekenbewijs vervangen”, licht Koen Peeters, senior communicatieadviseur van de RDW, toe: “Dat gaat vanaf 2014 plaatsvinden bij iedere aan- of verkoop van kentekenplichtige voertuigen zoals auto's, motoren en scooters. De verwachting is dat in 2018 alle papieren kentekenbewijzen zijn vervangen door kentekencards”.

Peeters begeleidde namens de RDW de bureaupitch: “In het aanbestedingstraject zijn de deelnemende communicatiebureaus onder meer beoordeeld op strategie, media-inzet, bereik, prijs, aanpak, boodschap en creativiteit. BOOM stak er duidelijk bovenuit”.

Algemeen directeur Hans van den Boom van BOOM Communicatie steekt zijn trots niet onder stoelen of banken: “De RDW heeft na een weloverwogen procedure voor ons gekozen. Dat is opnieuw een enorme blijk van waardering voor onze aanpak, die eerder al door andere (inter)nationaal bekende opdrachtgevers zoals Nationale Hypotheek-garantie, Grote Clubactie, Lexus en BIC is erkend. Wij zijn er heel blij mee dat we nu ook voor de RDW aan de slag gaan met een campagne waarmee straks het overgrote deel van de Nederlandse bevolking in aanraking komt!”.

De voorbereidingen voor de introductiecampagne van de kentekencard gaan meteen van start. Eind 2013 vindt de lancering plaats.

Meer informatie over de RDW en de kentekencard: www.rdw.nl.