Archief

Reclame leidt tot websitebezoek

'Een reclameblok is het moment voor vrouwen om op te ruimen, terwijl mannen de tijd gebruiken om te zappen'. Wie denkt dat reclames geen aandacht trekken van de kijker, heeft het mis. Websites van adverteerders worden namelijk na reclames goed bezocht. Na het zien van een tv-reclame bezoekt meer dan de helft van de kijkers uiteindelijk de website van de afzender. Dat blijkt uit recent onderzoek.

Een reclame is voor 85,5 procent van de Nederlanders pas geslaagd als die humor bevat. Reclames met bekende Nederlanders of seks als thematiek spreken nauwelijks aan. Uit het onderzoek blijkt dat 24 procent van de respondenten denkt dat reclame van invloed is op één van de gezinsleden. Bij 68 procent van de ondervraagden roept een reclame een vorm van ergernis op. Toch denkt de helft van de respondenten dat er over tien jaar nog steeds reclames zijn.

Het onderzoek ‘100 seconden' werd in opdracht van Centraal Beheer Achmea uitgevoerd door onderzoeksbureau MWM2. 1050 Nederlanders moesten tien vragen, elk binnen tien seconden, beantwoorden.

Geraadpleegde bron: Adformatie.nl.