Archief

Reizigersmagazine Veolia vernieuwd

Volgens Veolia Transport Nederland moet een reis zo aangenaam mogelijk verlopen. Vanuit die gedachte is ‘Reistijd Magazine' in het leven geroepen. Het magazine moet de reiziger vermaken en daarnaast informeren met relevante reizigersinformatie. Met het gratis blad wil Veolia een bijdrage leveren aan het reisplezier van de reiziger.

De eerste editie van de vernieuwde Reistijd bevat naast algemene informatie over het openbaar vervoer onder andere een reportage over het eiland Corsica, een overzicht van handige gadgets, een 'Stedenverhaal', een verslag van de Veolia Zeilboot CanYouSea en nieuws over de OV-chipkaart.

De vaste rubriek ‘Stedenverhaal' is een reportage over een bruisende stad uit één van de regio's waar Veolia het openbaar vervoer verzorgt. Harderwijk met haar leukste plekjes en uitgaansgelegenheden, mag in deze rubriek het spits afbijten.

Alle artikelen in de vernieuwde Reistijd hebben een connectie met het openbaar vervoer. Fotografie en vormgeving spelen een belangrijke rol. Artikelen zijn niet alleen in woord, maar ook in beeld vervat. Het magazine is zo volledig afgestemd op reizigers.

Veolia Transport Nederland verzorgt in de provincies Noord-Brabant, Zeeland en Limburg en de regio's Haaglanden en de Veluwe busvervoer, treinvervoer, taxidiensten en fast ferries. De organisatie vervoert dagelijks meer dan 300.000 reizigers.

BOOM ontwikkelde de bladformule van Reistijd en een bijbehorend grafisch concept. De vernieuwde Reistijd informeert niet alleen, maar vermaakt ook. BOOM begeleidt de gehele realisatie en productie van het blad, inclusief vormgeving en copywriting. Ook ontwikkelde BOOM voor Veolia het personeelsblad ViaVeolia. Reistijd verschijnt vier keer per jaar met een oplage van 40.000 stuks en wordt verspreid via de bussen, treinen en fast ferries van Veolia.