Archief

Reizigersmagazine verhoogt reisplezier

Reizigers van Veolia Transport Nederland hoeven zich niet meer te vervelen. Vanaf september distribueert de vervoerder het reizigersmagazine Reistijd. De oplage van 40.000 stuks wordt verspreid in bussen, treinen en fast ferries.

Veolia Transport Nederland verzorgt in de provincies Brabant, Zeeland en Limburg en de regio's Haaglanden en de Veluwe busvervoer, treinvervoer, taxidiensten en fast ferries. De organisatie vervoert dagelijks meer dan 300.000 reizigers.

“Reistijd moet gaan bijdragen aan het reisplezier voor onze klanten”, aldus Suzan van Beek, marketingmanager bij Veolia Transport Nederland. “We willen onze reizigers kwalitatief goed vervoer bieden, maar het liefst nog meer. Onze slogan is niet voor niets: ‘It's al about people'.”

Bladformule
Op basis van een korte proefperiode is er door Veolia een afgewogen bladformule vastgesteld waarbij het leesplezier van de reiziger een speerpunt is. Per uitgave is onder andere een internationaal georiënteerd artikel, een overzicht van aangename gadgets en een stadsverslag opgenomen. Alle artikelen in Reistijd hebben een connectie met het openbaar vervoer.

Het blad is volgens BOOM-adviseur René van Donschot de ideale mix voor het veraangenamen van de reis: “Reistijd is het resultaat van een gedegen aanpak. Er staat nu een samenhangend geheel. De inhoud is afgestemd op de reiziger en zijn reis. De redactionele inhoud, een frisse eigentijdse vormgeving, aansprekende fotografie en vlot geschreven artikelen zorgen voor en een aangenaam en aansprekend blad.”

Rails
Sinds het blad Rails van de Nederlandse Spoorwegen ter ziele is gegaan, zijn er geen reizigersmagazines met grote oplages meer uitgegeven die worden gedistribueerd via het openbaar vervoer in Nederland. Volgens René van Donschot pakt Veolia Transport Nederland het met een oplage van 40.000 exemplaren het direct serieus en ambitieus aan: “Als we kijken naar vergelijkbare titels, zien we bij Rails een oplage van 60.000 exemplaren en een bereik van meer dan 400.000 personen. De gratis dagbladen halen een bereik dat ongeveer drie tot vier keer zo hoog ligt als hun oplages. Reistijd gooit qua bereik direct hoge ogen.”

Reistijd verschijnt vier keer per jaar. Het eerste nummer wordt op 6 september 2010 gedistribueerd. Op de website Reistijdmagazine.nl is aanvullende informatie over het blad en advertentiemogelijkheden te vinden.