Seminar in teken van mediaconsumptie
Het vraagstuk ‘Mediaconsumptie: verhelderend of verwarrend' staat dit jaar centraal tijdens ConsuMeer Live. Op donderdag 15 maart organiseert Wegener Media het jaarlijks terugkerende mediaseminar in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam. Verschillende sprekers geven die dag hun visie op de veranderende mediaconsumptie van consumenten.
Volgens Wegener verandert het landschap van communicatie voortdurend. Met de komst van nieuwe technologieën en de transformatie in consumentengedrag moet de communicatiebranche zich blijven ontwikkelen.
Programma
Om vakmensen in de communicatie een beter inzicht te bieden in het onderwerp heeft ConsuMeer Live een drietal gastsprekers op het programma staan. Herman Konings is trendwatcher en zal spreken over welke middelen de consument gebruikt om informatie te vergaren. Hij gaat met name in op de vragen hoe en wanneer deze middelen worden gebruikt en welk effect dit heeft op het mediaconsumptiegedrag. Prof. dr. Peter Kerkhof en Igor Beuker zijn uitgenodigd om hun visie te delen op het gebied van mediakeuze, ordening en het onderscheid tussen zin en onzin.
Naast het vergaren van kennis is er tijdens het seminar ook ruimte gereserveerd voor een humoristische noot, entertainment en de kans om ongedwongen te netwerken. De presentatie is in handen van actrice, presentatrice en social media-ervaringsdeskundige Hanna Verboom. Zij zet social media in voor het werven van fondsen voor kleinschalige ontwikkelingsprojecten. Dit doet Verboom via haar stichting Get it Done.
Via de website van ConsuMeer Live kunnen relaties van Wegener en adverteerders zich nog inschrijven voor het evenement.
Geraadpleegde bron: Consumeerlive.nl.