Archief

Speciale editie voor ‘De Zeeuwse'

De Zeeuwse Verzekeringen bestaat 75 jaar en wilde dat niet ongemerkt voorbij laten gaan. ‘De Zeeuwse', zoals de verzekeraar in de volksmond wordt genoemd, presenteerde zich dit weekend samen met al haar samenwerkingspartners in een special bij dagblad PZC/BN De Stem.

Een greep uit het verleden
In november 1939 werd De Zeeuwse Verzekeringen opgericht in Middelburg. Het bedrijf stond toen aan de vooravond van een nogal onrustige en ingrijpende periode. Zowel de bombardementen in Middelburg tijdens de tweede wereldoorlog, als de watersnoodramp in 1953 hebben een grote impact gehad op het bedrijf. De Zeeuwse Verzekeringen heeft deze periode goed doorstaan en is er uiteindelijk sterker door geworden. Momenteel is het een moderne verzekeringsmaatschappij, diepgeworteld in de Zeeuwse samenleving.

De jubileumbijlage

De jubileumbijlage laat de lezer op een laagdrempelige, attractieve en informatieve manier nader kennismaken met De Zeeuwse Verzekeringen. Zowel de historie, de manier van werken, als de huidige overname van OVZ verzekeringen worden uitgebreid besproken. Ook gaat ‘De Zeeuwse' in op bijzondere verzekeringsobjecten en grote schades in de regio.

Voor het realiseren van de special deed De Zeeuwse Verzekeringen een beroep op BOOM Communicatie, waar Janneke van Dijk verantwoordelijk was voor het project: “Samen met De Zeeuwse Verzekeringen hebben we eerst een redactieschema samengesteld. Daarna zijn we alle interviews gaan houden met de werknemers, assurantietussenpersonen en klanten van ‘De Zeeuwse'. Vervolgens hebben we de content geschreven, de fotografie verzorgd, het grafisch ontwerp bepaald en alles vormgegeven. In een tijd waarin we veel middelen voor online gebruik creëren, was het leuk om te werken aan deze uitgave die fysiek als bijlage bij de krant werd gevoegd. Een effectief middel met een hoog bereik richting de inwoners en bedrijven in de provincie”.

Remco Suerink, marketeer bij De Zeeuwse Verzekeringen, is zeer te spreken over de bijlage: “We zijn erg blij met het eindresultaat en krijgen veel positieve reacties. Het overtrof onze verwachtingen!”. Leo Remijn, directeur van De Zeeuwse Verzekeringen, vond de samenwerking met BOOM zeer prettig en was verbaasd dat hij persoonlijk zeer veel reacties kreeg op de krant: “Ik vond het echt opvallend dat zoveel mensen op zaterdag de krant goed lezen. Onze naamsbekendheid krijgt hiermee een flinke duw in de goede richting!”.