Archief

Spel succesvol in acquisitie

WVS-groep wierp begin dit jaar een nieuw en creatief middel in de strijd om haar acquisitiekansen te vergroten: een bordspel. Met succes, blijkt nu. WVS-groep heeft er inmiddels enkele nieuwe klanten aan te danken.

Voor WVS-groep ontwikkelde BOOM® een spel dat voor het eerst in februari naar prospects werd verstuurd. Zonder de illusie te hebben dat de benaderde bedrijven het spel meteen daadwerkelijk gingen spelen, werd het in ieder geval uitgepakt en grondig bekeken. De luttele seconden aandacht die normaliter aan een mailing worden besteed (zoals bijvoorbeeld bij een brief of folder), wordt op deze wijze omgebogen naar enkele minuten. Het spel is zo opgezet dat de doelgroep binnen die tijd exact de informatie krijgt die nodig is om voldoende te prikkelen. Na een paar dagen kreeg de ontvanger een telefoontje van een accountmanager van WVS-groep met de uitnodiging het spel eens samen te spelen. Tijdens die afspraken kreeg WVS alle gelegenheid zich in de volle breedte te profileren.

René van Broekhoven, hoofd communicatie van WVS-groep is enthousiast over het initiatief: “De acquisitieactie was een groot succes. We hebben er zeker twee klanten aan overgehouden en dat betekent dat we de investering al ruimschoots hebben terugverdiend. Daarnaast hebben we erg veel positieve reacties gehad uit de markt.”

WVS-groep biedt ruim 2.500 mensen in West Brabant met een (arbeids)handicap de kans om zich te ontwikkelen tot een volwaardig deelnemer aan de arbeidsmarkt.