Archief

Storytelling in Marketing Rendement

Regelmatig publiceren adviseurs van BOOM Communicatie in het magazine Marketing Rendement. Onlangs is een adviesartikel over storytelling van communicatieadviseur Riona Dietvorst-Doolaard opgenomen in het vakblad. Riona Dietvorst-Doolaard stelt dat storytelling een communicatievorm is die doelgroepen betrekt bij de boodschap en betekenis van een merk. Door échte verhaal te vertellen, zijn consumenten te raken, te inspireren en te binden.

In het artikel ‘Sterk merk, sterk verhaal' beschrijft Dietvorst-Doolaard enkele aandachtspunten van storytelling. Ze geeft aan dat het voor merken en organisaties belangrijk is om het verhaal van een merk of organisatie gefaseerd uit te zetten. Zo wordt de kans groter om een doelgroep te bereiken. Meerdere haakjes zorgen voor meerdere aanhaakmomenten. Volgens Dietvorst-Doolaard zijn met storytelling verschillende contactmomenten te creëren. Belangrijk daarbij is om met een kort verhaal de connectie te zoeken. Wil de doelgroep vervolgens meer horen? Dan klikt de doelgroep vanzelf verder.