Archief

Tevredenheid centraal in campagne

Werkt voor Ouderen streeft voortdurend naar een betere dienstverlening en heeft daarvoor al in 2009 erkenning gekregen met het HKZ-certificaat. De organisatie toont hiermee aan haar kwaliteitssysteem goed op orde te hebben. De kwaliteit van zorg wordt bevestigd door goede scores in een recent klanttevredenheidsonderzoek. De goede kwaliteit en die hoge klanttevredenheid worden nu nadrukkelijker naar voren gebracht in de eigen profilering.

Tenminste iedere twee jaar laat Werkt voor Ouderen een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren door een onafhankelijke organisatie. Met dit onderzoek worden de ervaringen op het gebied van zorg en diensten in kaart gebracht. Die ervaringen worden door cliënten als positief beoordeeld. “De wensen van onze cliënt staan altijd centraal in ons beleid, maar het valt of staat met de manier waarop onze medewerkers dit toepassen en uitdragen. Onze medewerkers zijn zich hier sterk van bewust en dragen bij aan goede kwaliteit van zorg met een menselijk gezicht. Omdat we dit in de praktijk echt kunnen waarmaken, vinden we dat we dit ook extern beter mogen laten zien”, aldus bestuurder Jan de Graaf van Werkt voor Ouderen.

BOOM ontwikkelde voor Werkt voor Ouderen een profileringswijze waar de tevredenheid vanaf straalt. “Werkt voor Ouderen is met meer dan 1.200 werknemers en 600 vrijwilligers geen kleintje in de branche, wat het risico meebrengt dat ze afstandelijk en onpersoonlijk zouden kunnen zijn. Ze weten echter een hoge menselijke kwaliteit te leveren en hebben écht aandacht voor het individu. Wij wilden de sfeer wegzetten die de organisatie uitstraalt, want die ‘verkoopt' zichzelf. We hebben er daarom voor gekozen om te werken met afbeeldingen van de tevreden gezichten van cliënten. Het statement ‘Prettig leven, ook met zorg', geeft aan dat deze zorgorganisatie er alles aan doet om het leven met de beperkingen die je nu eenmaal zal moeten accepteren, zo aangenaam mogelijk te maken”, zegt Riona Doolaard, account executive bij BOOM.

De nieuwe profilering is inmiddels zichtbaar door middel van een advertentiecampagne in dagbladen en huis-aan-huis-kranten in de omgeving. “We zijn erg blij met het resultaat en hopen een nog grotere naamsbekendheid te generen met deze uiting, waarbij we meteen de juiste inkleuring geven van onze manier van werken”, aldus De Graaf.