Archief

Toppositie BOOM in MT100

In de nationale ranglijst van beste bureaus in reclame en communicatie, staat BOOM Communicatie op de tweede plaats. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek in opdracht van het vakblad Management Team. BOOM-directeur Hans van den Boom: “Normaal gesproken is het heel zuur als je ergens tweede wordt, maar in dit geval is het natuurlijk een geweldige eer. Je staat toch op het erepodium van de nationale communicatiebranche. Er zijn duizenden bureaus in onze branche, dus als je uitgeroepen wordt tot één van de beste, is dat een enorme waardering én een bewijs voor de kwaliteit van onze dienstverlening”.

De toppositie in het landelijke onderzoek komt als een verrassing. “Gelukkig laten onze klanten hun waardering wel regelmatig aan ons blijken, dus we weten dat we tevreden klanten hebben”, geeft Van den Boom aan. “Maar dat we in verhouding tot de andere bureaus in onze branche zó'n enorm goed oordeel krijgen, hadden we niet verwacht!”.

Een verklaring voor de toppositie in Nederland zoekt Hans van den Boom in de kenmerken die bij de medewerkers van BOOM als het ware in de genen zitten: “We zijn no-nonsense en altijd gericht op het beste resultaat voor de klant. De klant moet tevreden zijn; dat vinden wij het belangrijkste. En om dat te bereiken zal elk advies of elke campagne die we ontwikkelen effectief moeten zijn. En je moet natuurlijk altijd je afspraken nakomen. Voor ons is dat vanzelfsprekend, maar blijkbaar is het voor managers die met andere bureaus in de communicatie- en reclamewereld werken toch bijzonder. Het komt er in de praktijk eigenlijk altijd op neer dat we onze klanten belangrijker vinden dan onszelf. Dat zie je terug in onze flexibiliteit, het inlevingsvermogen en de zorg en aandacht die we aan elk project besteden; of het nu een grote of kleine opdracht is. Samenwerken met BOOM betekent dus: geen gedoe, leuk contact, een scherpe prijs en de zekerheid dat er binnen de afgesproken tijd een juiste oplossing wordt geboden”.

Die nuchtere, resultaatgerichte houding kan juist in crisistijd op veel waardering rekenen. Van den Boom: “Bedrijven en instellingen moeten er op kunnen vertrouwen dat het inschakelen van een externe partij tot concrete resultaten leidt. Dat is bij ons altijd de insteek en zo zijn we destijds ook tot onze JEI-aanpak gekomen. Een tastbare, praktische manier om communicatievraagstukken en -werkzaamheden aan te vliegen met ‘Je Eigen Identiteit' van je merk of organisatie als uitgangspunt. Zo pakken we de grote projecten op van (inter)nationale opdrachtgevers, maar zeker ook de kleine. Want zeker voor hen is het van het allergrootste belang dat elke euro die in communicatie wordt gestopt ook daadwerkelijk rendeert”.

Van den Boom is erg blij met de nationale nummer 2-positie: “Wij zijn vooral blij met onze positie in ‘de MT100' vanwege het feit dat het een onafhankelijk onderzoek is geweest onder klanten. Dat zij ons zo hoog aanslaan is een enorme blijk van waardering richting onze medewerkers en maakt ons bijzonder trots. Ik wil alle klanten die aan het onderzoek hebben meegedaan dan ook ontzettend bedanken voor het vertrouwen dat ze hiermee in ons hebben uitgesproken!”.