Archief

Trends communicatiediscipline

‘Interne communicatie' en ‘sociale netwerken' zijn de grote aandachtsgebieden binnen het communicatiediscipline. Volgens Europese PR-professionals bestaat er momenteel veel aandacht voor de inzet van deze instrumenten. Dit blijkt uit de jaarlijkse studie ‘European Communication Monitor 2009' onder 1850 communicatieprofessionals uit 34 landen.
 

Public Relations blijkt als discipline vaak niet direct betrokken te worden bij de ontwikkeling van bedrijfsdoelen. Dat discipline wordt dus onvoldoende benut. Van de ondervraagden communicatieprofessionals levert zes van de tien wel een bijdrage aan het definiëren van bedrijfsdoelen.

Volgens de respondenten zijn de belangrijkste aandachtsgebieden voor de komende drie jaar ‘interne communicatie', ‘omgaan met digitale ontwikkeling' en ‘sociale netwerken'.

Verder blijkt uit de studie dat er in de budgetten van de communicatieafdelingen flink wordt gesneden. Toch is een meerderheid van de respondenten optimistisch over de toekomst.

Geraadpleegde bron: Communicatie Online.