Trotse bezitters promoten nieuwe Lexus
De Lexus CT200h is het beste introductiemodel van Lexus van de afgelopen jaren. In de voorverkoop kwam het aantal verkochte modellen al uit op 1.200 en nu, vier maanden na de introductie, stijgen de verkopen ver boven de 2.000 exemplaren. BOOM Communicatie ondersteunde Lexus Breda bij de locale introductie van het nieuwe model.
Met de CT200h betreedt Lexus een voor hen nieuwe klasse, die wordt aangeduid als ‘Compact-premium'. Het hybride model concurreert met modellen als de Audi A3 en BMW 1-serie. In aanloop naar het introductiemoment zijn er landelijke tv-commercials ingezet (zie de links hieronder) om de komst kenbaar te maken. De nationale campagne had weinig extra ondersteuning nodig, gezien de voorverkoopcijfers. De scherpe prijsstelling en de zakelijk bijtelling van 14%, maken het type aantrekkelijk.
“Tijdens brainstormsessies met Lexus zijn we op zoek gegaan naar locale doorvertalingen van de landelijke campagne”, zegt Luuk Schils, communicatieadviseur bij BOOM. “De Lexus CT200h is een auto die wordt gekocht door mensen die de meerwaarde van dit type onderkennen en dat graag uitdragen. We haken daar op in door webblogs in te zetten, waarin de kersverse eigenaren hun ervaringen delen. Verder worden er op de blogs testimonials geplaatst van trotse bezitters. Een betere reclame kun je je niet wensen”. De blogs blijken hun uitwerking te hebben: de verkoop verloopt uitstekend en overstijgt alle verwachtingen.
TV-commercials Lexus CT200h:
commercial 1
commercial 2