Twinfield vergroot naamsbekendheid
Ondanks het feit dat Twinfield al geruime tijd een van de meest gebruikte softwareoplossingen is voor online boekhouden, heeft zij een vrij lage naamsbekendheid onder eindgebruikers. Twinfield wil hier verandering in brengen en ging op zoek naar een communicatiebureau voor de ondersteuning daarbij. BOOM Communicatie won de competitie en ontwikkelde dit voorjaar een communicatiecampagne met nadruk op online advertising en commercials op de nationale radiozenders.
Twinfield International N.V. is marktleider op het gebied van online boekhouden in Europa. Toch heeft het merk nog geen ‘top-of-mind'-positie bij het grote publiek in Nederland. Marketing Manager Theo Reijnders licht toe: “De lagere naamsbekendheid bij de eindgebruiker is een gevolg van de verkoop- en marketingstrategie die we jarenlang gevolgd hebben. In de communicatie stonden vooral accountants en administratiekantoren centraal. Als marktleider in het bedienen van de accountancysector op het gebied van online boekhouden is dit nog steeds ons uitgangspunt. Zowel Twinfield als accountancy- en administratiekantoren hebben baat bij het vergroten van de naamsbekendheid richting zzp'ers en mkb'ers. Dit was dan ook de voornaamste doelstelling van deze campagne en hierin zijn we -zo blijkt uit onderzoek van Intomart/GfK – geslaagd. Deze resultaten nemen we mee in onze voorbereidingen op een volgende campagne”.
BOOM ontwikkelde de (media)strategie en het concept. De gekozen campagne-insteek, thematiek en de pay-off leggen de nadruk op de betrouwbare, maar vooral flexibele online boekhoudoplossing die Twinfield biedt: ‘Twinfield. Koppelt werkelijk met alles'. BOOM-adviseur Luuk Schils hierover: ‘Bij Twinfield gelooft men sterk in de ‘best-of-breed-gedachte'. Ze focussen zich primair op online boekhouden en dat maakt hun product sterk. Bij Twinfield leeft het besef dat elke branche naast boekhoudsoftware behoefte heeft aan branchespecifieke systemen. Door al deze systemen optimaal op elkaar aan te sluiten, wordt een synergetisch effect bereikt. Op die koppelbaarheid hebben we gefocust bij het formuleren van de propositie'.
Als platform voor de campagne ontwikkelden we samen met Twinfield de actiesite Twinfieldkoppelt.nl. Hierop worden bezoekers uitgedaagd om op zoek te gaan naar de perfecte match. Door het aanvinken en invullen van enkele parameters wordt in no time duidelijk hoe goed de bezoeker en haar systemen matchen met Twinfield. Ontwerper Jasper Rijk van BOOM Communicatie: “Het leek ons goed om het principe van een ‘love match' toe te passen. Een simpel, alom bekend en effectief mechanisme waarmee je binnen afzienbare tijd een goede indicatie voor jouw ‘klik' krijgt. In deze b-2-b setting hebben we natuurlijk wel gekozen voor een zakelijke variant daarvan”.
Online en radio
Om de ‘online matchmaker' van voldoende traffic te voorzien, adviseerde BOOM Communicatie een geïntegreerde mediastrategie. Daarin vertolkten een nationale radiocampagne en een uitgekiende online campagne de hoofdrollen. Ondersteunend werd samen met Twinfield alle benodigde content gecreëerd, zoals infographics, leaflets en webteksten.
Over Twinfield
Twinfield International N.V. is onderdeel van Wolters Kluwer Tax & Accounting. Wolters Kluwer is wereldwijd marktleider in fiscale, boekhoud- en auditdiensten. Online boekhouden via Twinfield richt zich op flexibel boekhouden voor zowel kleine als grote organisaties. Hierbij wordt op een efficiënte, veilige en directe manier informatie gedeeld tussen administratie- of accountantskantoor en ondernemers. Zie voor meer informatie www.twinfield.nl.