Naamsbekendheid begint bij de kern
Naamsbekendheid. Welke organisatie wil daar niet nóg meer van? Het bereik vergroten leidt tot betere resultaten, is de gedachte. Hoewel verhoogde zichtbaarheid zeker een belangrijke factor is bij...
Nederland is voor een ambitieuze organisatie als Biemans te klein geworden. Een aangepaste positionering was noodzakelijk om Biemans grotere stappen te laten zetten in de internationale markt.
Al jaren is Biemans marktleider op het gebied van onderdelen voor (sport-)prijzen. Het oer-Hollandse logo en huisstijl pasten niet meer bij de ambities. Met inmiddels meer dan 27.000 m2 magazijnruimte in Europa en China en een internationale groeidoelstelling, is de organisatie klaar voor een nieuwe positionering met een internationale uitstraling.
BOOM® ontwikkelde een logo en een huisstijl die het bedrijf nieuwe kansen bieden om de groeiambitie waar te maken. Kernwaarden als betrouwbaarheid, creativiteit en snelheid waren de kernwaarden voor het logo, die nu is voorzien van de pay off ‘winning trophy products’. Ondersteund met twee elkaar overlappende rode ovalen – samen de letter 'B' vormend – sluit het nieuwe logo aan op de beleving van snelheid, creativiteit en de betrouwbaarheid van een marktleider. De stijl ademt de grandeur uit van een internationaal sportmerk.
De internationale concurrentie is gewaarschuwd: Biemans is in de ‘winning mood’!