Veiling levert 47.000 euro op
De JKW-veiling 2009 heeft gisterenavond een bedrag van ruim 47.000 euro opgeleverd. De opbrengst komt ten goede aan drie doelen: de stichting Palazzoli, de Reddingsbrigade Vlissingen en de stichting Leergeld.
Het jaarlijkse veilingevenement van de Junior Kamer Walcheren vond voor de zesde keer plaats. Door het succes van de voorgaande jaren en de bekendheid die het evenement heeft gekregen, is het voor de organisatie mogelijk gebleken om de veiling ook dit jaar goed neer te zetten. Het evenement bestaat uit een veiling van allerlei kavels die door bedrijven ter beschikking worden gesteld. De bezoekers van de veiling kunnen daar tegen opbod op bieden. Alles wat waarde heeft voor een zakelijk publiek kan op de veilingavond in principe geveild worden: van een 'meet and greet' met de Commissaris van de Koningin tot kunstwerken en van een kookworkshop als personeelsuitje tot toegangskaarten voor de uitreiking van de Four Freedoms Awards.
De opbrengst gaat naar goede doelen, die ieder vertegenwoordigd worden door een eigen ambassadeur. Dat zijn de Commissaris van de Koningin, Karla Peijs, de directeur van Delta, Peter Boerma en de burgemeester van de gemeente Vlissingen, Wim Dijkstra. Zij namen vrijdagavond namens de goede doelen ieder een cheque in ontvangst met hun deel van de opbrengst.
Het thema van de JKW-veiling was dit jaar 'magie'. Om die reden presenteerden het duo Rob en Emiel de veiling op hun bijzonder eigen wijze. Het duo werd bekend als finalisten van het televisieprogramma 'De Nieuwe Uri Geller'. Eerder wonnen zij 10 keer (!) goud op het Nederlands Kampioenschap goochelen en brons op het wereldkampioenschap. Zij verbaasden de bezoekers van de veiling met hun magische kunsten en vormden een 'luchtige noot' tijdens de veiling.
Om de veiling de uitstraling te geven die past bij het niveau van het evenement, heeft BOOM vorig jaar een nieuw logo voor de JKW-veiling vervaardigd. Verder was BOOM ook dit jaar sponsor van het evenement.
Junior Kamer
De organisatie van de JKW-veiling is in handen van de Junior Kamer Walcheren. De Junior Kamer is een organisatie van jonge, ambitieuze mensen, die hun managementcapaciteiten ontwikkelen door samen te werken in maatschappelijk-relevante projecten, door trainingen te organiseren, te volgen, te geven of te ontwikkelen en door te werken aan hun sociale en zakelijke netwerken. De organisatie staat open voor iedereen, mits niet ouder dan veertig jaar. De Junior Kamer bestaat al ruim 75 jaar en heeft circa 350.000 leden in ruim 120 landen over de hele wereld. Alleen in Nederland zijn er al circa 2.500 leden, verenigd in meer dan 90 Kamers.
De kernactiviteiten van de Junior Kamer zijn: het ontwikkelen van persoonlijke effectiviteit, het versterken van leiderschap en managementvaardigheden. Elke Junior Kamer heeft een bepaalde regio als werkterrein. Het leerproces dat de organisatie biedt, begint bij het functioneren binnen de lokale Junior Kamer. Deze voert projecten uit. De projecten van een Junior Kamer worden uitgevoerd door commissies. Het totaal van deze activiteiten wordt gestuurd door een lokaal en ieder jaar wisselend bestuur.