Archief

Webcommunicatie voor WvdW

BOOM Communicatie is gestart met een webtraject bij het Rotterdamse Architectenbureau Weeda van der Weijden. Het traject is erop gericht om de webcommunicatie van WvdW te verbeteren en succesvoller te maken. Specifieke aandacht gaat daarbij uit naar de inzet en integratie van social media en webapplicaties.

Webtraject
“We vertrekken vanuit heldere doelstellingen die we samen met de opdrachtgever opstellen. Daarna geven we gericht en praktisch uitvoerbaar advies”, zegt BOOM-adviseur David Westveer. Westveer begeleidt samen met collega-adviseur Luuk Schils het traject. “Dat biedt voordelen”, zegt Westveer. “We kunnen zo persoonlijke en afgestemde feedback geven. Diverse workshops zijn hiervoor voorzien. Als het traject is afgerond, moet de organisatie zijn geëquipeerd om zelfstandig invulling te geven aan de webcommunicatie.”

“Door intensief samen te werken met de opdrachtgever en gezamenlijk de inzet van webcommunicatie te bepalen, komen we tot een effectieve aanpak. Een opdrachtgever heeft niets aan een mooi strategisch plan als hij niet weet hoe hij handen en voeten kan geven aan de webcommunicatie van de organisatie”, zegt Luuk Schils. “De nodige aandacht gaat uit naar de praktijksituatie. In de vorm van praktische richtlijnen wordt duidelijk hoe de organisatie straks dient om te gaan met bijvoorbeeld publicaties, contentvergaring, de samenstelling van nieuwsbrieven, zoekmachinemarketing en social media.”

WvdW
Het werkgebied van WvdW omvat stedenbouw; woningbouw; gezondheidszorg; scholen; kantoren; herontwikkeling; directievoering en kostendeskundigheid. “Weeda van der Weijden is een klassiek geordend architectenbureau met alle disciplines in huis. Wij houden graag de regie en het overzicht in alle fases, vanaf het schetsontwerp tot en met de uitvoering. Dat komt de kwaliteit ten goede”, aldus Frank Rutten, partner van het architectenbureau.