Archief

Zelf acties inzetten met DM-platform

Met behulp van het DM-platform van BOOM Communicatie is het voor organisaties erg eenvoudig om digitale marketingacties op te zetten. Het platform biedt uitgebreide mogelijkheden om informatie te verspreiden en verzamelen. Volgens BOOM-adviseur Roderik Wijkstra is het platform daarmee zeer bruikbaar voor communicatie- en marketingprofessionals.

Wijkstra is enthousiast over de mogelijkheden die het platform biedt: “Dit DM-platform maakt het mogelijk om digitale nieuwsbrieven, actiewebsites en sms-acties te ontwikkelen en te personaliseren. Organisaties kunnen met dit platform snel en relatief eenvoudig direct marketing bedrijven. Het is ook heel interessant voor communicatie- en marketingprofessionals om deze vorm van communicatie in te zetten. Je ziet namelijk welke acties en communicatieve vormen effectief zijn. Binnen het platform zijn bijvoorbeeld alle acties te monitoren. Dat levert een schat aan informatie op. Een groot voordeel aan het systeem is de gebruiksvriendelijkheid en hanteerbaarheid. Gebruikers kunnen na een door BOOM gegeven basistraining eenvoudig een campagne opzetten en uitrollen. Met geringe inspanningen zijn diverse doelgroepen direct te benaderen”.

Monitoren
Het platform biedt diverse mogelijkheden om gebruikersinformatie op te slaan en te interpreteren. Deze informatie is interessant voor zowel marketeers als communicatiemanagers. Wijkstra: “Het DM-platform geeft waardevolle input. Communicatiemanagers kunnen bijvoorbeeld de gegevens die het platform genereert, gebruiken om een digitale nieuwsbrief af te stemmen op de interesses van doelgroepen. Marketeers zetten de informatie in voor sales- en marketinginspanningen”.

Telecommunicatiewet
Wijkstra geeft aan dat het DM-platform voldoet aan de regelgeving zoals geformuleerd in de vernieuwde Telecommunicatiewet. “Uiteraard hebben organisaties wel de verantwoordelijkheid om zorgvuldig om te gaan met de informatie die wordt verzameld. Bovendien is het niet toegestaan zomaar ongevraagd berichten te versturen. Daar zijn regels voor opgesteld.”

Voor meer informatie over het DM-platform van BOOM of advies op het gebied van Direct Marketing of webmarketing kunt u contact opnemen met één van onze adviseurs.