Archief

Zelf de X-factor ontdekken

Cooper Safety is Europees marktleider in noodverlichting. Een deel van die verlichting in het assortiment bestaat uit led-lichtbronnen. Hiermee heeft Cooper nu een nieuw product gecreëerd, volledig afgestemd op flexibiliteit en montagegemak: de Euro X-LED.

De Euro X-LED bestaat uit een algemeen toepasbaar led-armatuur, geschikt voor zowel plafond- als wandmontage. Bij het product wordt standaard een set pictogrammen geleverd, die naar keuze in het armatuur kan worden geplaatst. Het nieuwe product maakt het dus mogelijk dat er in een gebouw niet van tevoren bepaald hoeft te worden welke specifieke types noodverlichting nodig zijn en hoe die opgehangen moeten worden. De monteur kan voortaan op stap gaan met een serie Euro X-LED's die overal kunnen hangen en altijd voorzien kunnen worden van de juiste noodsymbolen.

Een zeer aantrekkelijk product dus voor installateurs, omdat het altijd en overal toepasbaar is en er voor zorgt dat men nooit voor onaangename verrassingen komt te staan. Ook voor de gebruiker zelf heeft de Euro X-LED meerwaarde: een lange levensduur (circa 50.000 uren verlichting) en een laag energieverbruik. De ‘X' in de naam van dit nieuwe product zou dus kunnen staan voor de ‘X-factor'. Met die insteek werd een mailingactie ontwikkeld richting groothandelaren en installatiebedrijven om het nieuwe product te introduceren. Onderdeel van de mailing is een kartonnen model van de armatuur die eenvoudig zelf in elkaar te vouwen is. Net zo eenvoudig als het prepareren en monteren van de echte exemplaren. Daarmee laat Cooper Safety de tussenhandel zelf ervaren wat de ‘X-factor' van dit nieuwe ledproduct is.

Naast de mailingactie zijn door BOOM Communicatie inmiddels ook de productdocumentatie en de instore displays ontwikkeld.