Archief

Zoeken naar België, boeken in Goeree

Zoeken naar een verblijf in België, maar een accommodatie boeken in Goeree. Dat is het doel van de targetingcampagnes die opnieuw zijn gestart in Vlaanderen en Duitsland. Iedereen die daar via het internet op zoek is naar een vakantieverblijf aan de Belgische kust, krijgt vervolgens overal op het web de schoonheid van het Zuid-Hollandse eiland Goeree te zien.

Mensen die zich oriënteren op een vakantie aan de Belgische kust, zijn in veel gevallen niet op de hoogte van de alternatieven die er noordelijker te vinden zijn. Zij zijn dus onbekend met de aantrekkelijke kenmerken van het Zuid-Hollandse eiland Goeree-Overflakkee, zoals de enorm brede zandstranden, het weidse landschap en de authentieke dorpen. Om het toeristische Goeree op het netvlies te krijgen van potentiële vakantiegangers in Duitsland en Vlaanderen, lanceerde BOOM Communicatie voor de VVV in 2013 een maand lang een online targetingcampagne. Vanwege het (meetbare) succes wordt die campagne nu opnieuw ingezet.

Wie vanuit de Duitse regio's Nordrhein Westfalen en Rijnland Palts via trefwoorden op zoek gaat naar een accommodatie aan de kust van onze zuiderburen, krijgt tijdens het internetten overal banners te zien die de schoonheid van de stranden op Goeree tonen. Wie gegrepen wordt door deze sfeerimpressies kan zich verder oriënteren op een speciaal hiervoor ingerichte website met meer informatie over het eiland en diverse aanbiedingen van recreatieondernemers. Op deze landingspages blijkt dat Goeree meer te bieden heeft dan de fraaie kuststrook alleen. De schone, brede zandstranden zijn echter wel het belangrijkste verkoopargument richting potentiële gasten en worden op die manier dan ook ten volle benut in de online campagne. Ook in Belgisch Limburg en Vlaams Brabant worden internetgebruikers geattendeerd op een strandvakantie op het Nederlandse eiland Goeree.

Afgestemde aanpak
De online campagne is één van de actiepunten uit het vorig jaar door BOOM Communicatie vervaardigde promotieplan voor de VVV. Met de online campagne is de VVV in staat om met een beperkt budget een hoge conversie te bereiken. Joop Maas van BOOM Communicatie: “Het grote voordeel van een online targetingcampagne is de afgestemde aanpak. We gaan niet met een enorm budget massamediaal aan de gang in de hoop dat de doelgroep het oppikt. Nee, we benaderen alleen het publiek dat zeer gericht op zoek is naar bepaalde informatie. Op het moment dat zij hun interesse via zoekopdrachten op het internet kenbaar maken, kunnen wij hun aandacht vragen met banners die laten zien waarnaar ze op zoek zijn; mooie, brede, rustige stranden. Een belangrijk voordeel van online targeting is dus dat je mensen kunt benaderen die interesse tonen in een product of dienst van de concurrent. In dit geval richten we ons dus op mensen die in eerste instantie interesse hebben voor een vakantie aan de Belgische kust. Met de campagne verbreden we hun blik, zodat een vakantie in Goeree opeens ook tot de mogelijkheden behoort. Met succes, is gebleken uit de voorgaande campagneperiode. Vandaar dat deze online targeting ook dit jaar wordt ingezet”.