Archief

MET Z'N VIEREN IN ÉÉN PEN

Middelbare scholieren gaan tijdens de ‘back-to-school'-periode massaal op zoek naar een nieuwe agenda, schrijfgerei en kaftpapier. Een uitstekend moment om de vierkleurenpen van BIC onder de aandacht te brengen.
 
In de campagne komen de kleuren daadwerkelijk tot leven. Vier gekleurde vrienden zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar hebben elk hun eigen karakter, eigenschappen en specialiteiten. Zo is ‘Red' de man van het corrigeren, heeft ‘Blue' een goede conditie door het schrijven van al die kilometers en ziet ‘Pink' alles door zijn roze bril.
 
Op Hyves konden kinderen zich via een interactieve game identificeren met één van de kleuren. Bijvoorbeeld met ‘Black’, een feestnummer, of toch met ‘Lime’, het sportieve type? De bezoeker bekende kleur en koos vervolgens ook kleuren voor zijn of haar vrienden. Deze keuzes werden gedeeld via de ‘Wie-Wat-Waar-status’. Dit virale effect zorgde voor extra deelnemers. Door het meedoen met de actie maakten de bezoekers kans op diverse gratis muziekdownloads en één jaar gratis muziek. Naast de virale werking zorgde onder meer de gerichte online targeting voor de benodigde clicks, dus deelnemers.
 
Het centrale platform van de campagne was de Hyves-actiewebsite. Hoewel de jonge doelgroep zich steeds meer op Facebook bevindt, werd er in deze campagne toch voor Hyves gekozen. Het overgrote gedeelte van de jeugdige doelgroep bevond zich toch nog steeds op Hyves. Bovendien waren de creatieve mogelijkheden binnen dit sociale netwerk groter.
 
De online campagne werd ondersteund met een landelijke abri-campagne op retailknooppunten en een postercampagne in scholen. Het doel hiervan was tweeledig. Enerzijds werden kinderen actief geprikkeld om deel te nemen aan de Hyves-game. Anderzijds moest de campagne bijdragen aan een hogere awareness voor de vierkleurenpen. Ook in de winkels was er tijdens de diverse ‘schoolcampussen' veel aandacht voor de pen. Posters en displays zorgden voor de nodige exposure.