Archief

LEGENDARISCHE LEEUWEN VAN BIC

In de bomvolle sportzomer van 2012, met grote evenementen zoals het EK voetbal, Tour-de-France en de Olympische Spelen, wilde BIC niet buitenspel staan. Hoewel Nederland al snel in mineur was over het verlies van het Nederlands Elftal, is het Oranje-gevoel er wel geweest. En inhaken sorteerde effect…

BIC kwam voor het EK met de ‘BIC Lions'; een serie lighters met leeuwenkoppen op de sleeves. Deze waren volop verkrijgbaar in tankstations, supermarkten, winkels en groothandels. BOOM Communicatie ontwikkelde de lighters in samenwerking met illustrator Jelle Gijsberts van Comic House. De leeuwenkoppen staan symbool voor onze ‘voetballende leeuwen' en zijn uiteraard ook een knipoog naar de Hollandse leeuw. Dat het volkslied achterop staat is erg handig. Zo kon iedereen uit volle borst meezingen bij aanvang van de wedstrijden. Naast het ontwerp van de ‘BIC Lions', ontwikkelde BOOM ook het POS-materiaal voor de retail, zoals blisterverpakkingen en displays.

Naast veel internationale activatiecampagnes, streeft BIC er naar om ook lokaal met unieke acties te komen. Laura de Craen van BIC Benelux licht toe: “Waar de wereld steeds meer globaliseert, zoeken mensen juist verbondenheid met de eigen lokale identiteit. Onze ‘BIC Lions'-actie – die inhaakte op ons Oranje-gevoel – maar ook andere acties zoals de ‘Wooden Shoes', oftewel de klompenreeks, sluiten daar heel goed bij aan. Bovendien hebben wij een reputatie hoog te houden. We komen al jaren met unieke, grappige of fraai vormgegeven sleeve designs voor onze lighters. Wat dat betreft paste ook deze ‘lions-reeks' daar weer perfect in”.