GELUK KUN JE KRIJGEN
BIC, vooral bekend van pennen, wil de brand awareness van het assortiment aanstekers vergroten. Op de website Mybiclighter.com is te zien dat de producent wat dit betreft veel te bieden heeft. Op het online platform zijn nieuwe decoraties van aanstekers te ontdekken, goodies te downloaden en is een online pokergame te spelen waarmee 50 splinternieuwe iPads te winnen zijn.
BOOM Communicatie ontwikkelde voor BIC een campagnestrategie en zette een online campaign op om de pokergame onder de aandacht te brengen bij de Nederlandse consument. Rekening houdend met het doel van de campagne, de omschreven doelgroep en het beschikbare budget, werd dit een online campaign op Facebook. Hierbij werd het voordeel dat Facebook biedt om advertenties te targetten op interesses en profielen benut, waardoor er een hoog advertentierendement tegen beheersbare kosten werd gerealiseerd. Een tweede voordeel is dat van tevoren, op basis van het gekozen budget en de inzet van advertenties, het aantal leads in grote mate is te voorspellen.
Vier op het profiel van de doelgroep afgestemde advertentievarianten zijn voor deze online marcom-actie ingezet. Gedurende de looptijd van de campagne zijn de advertenties en daarmee de prestaties van de campagne geoptimaliseerd. Dat is gebeurd door strak te monitoren, tussentijdse meetgegevens te analyseren en vervolgens de advertentievarianten verder af te stemmen op de doelgroep. Mede door deze aanpak werd er een maximale clickratio bereikt en hebben er in korte tijd veel deelnemers de online pokergame gespeeld. Een grote groep Nederlandse consumenten heeft op deze wijze een positieve online ervaring gekregen met hetgeen BIC te bieden heeft.