Archief

ZELF DE REGIE VOEREN

Een effectieve dm-campagne staat of valt met een juiste selectie van de doelgroep. Alleen een zorgvuldig geselecteerde groep prospects van Hewlet Packard kreeg daarom een mailing toegezonden over het ‘HP Total Print Management-pakket'.

Kenmerkend voor het aangeboden pakket is het principe dat men alleen betaalt voor wat men daadwerkelijk gebruikt; niet meer en niet minder. Dit voor specifieke doelgroepen relevante kenmerk werd vertaald in een creatieve dm-campagne met de titel 'U heeft de regie in handen'. Deze boodschap werd bekrachtigd door de mailing te verpakken in een filmblik en een Moviemaker cadeau te doen.

De mailing in deze vorm leverde een hoge attentie op, die zich direct vertaalde in een aanzienlijke respons. Om die respons te stimuleren werden – geheel passend binnen het thema – bioscoopbonnen weggegeven aan snelle respondenten. De hoge conversie van de actie toont weer eens aan dat een zorgvuldige doelgroepselectie en een kwalitatief goed bestand met prospects in hoge mate bijdraagt aan het effect van dm-activiteiten.