Archief

CONVERSIE VAN TEVOREN BEPAALD

Lexus liet BOOM Communicatie een online marketingactie ontwikkelen voor de introductie van de IS 300h. Het maken van een afspraak voor een proefrit stond centraal in de actie.

Door gebruik te maken van hybride techniek, heeft de IS 300h een lage CO2-uitstoot. Daarmee geldt er voor zakelijke rijders van de Lexus een bijtellingspercentage van 20%. Het is één van de argumenten waarmee het publiek verleidt kan worden tot een onvergetelijke proefrit. De luxe uitstraling, het sportieve design en het comfortabel rijgedrag zijn andere pluspunten.

Voor de introductie van het nieuwe model ontwikkelde BOOM een speciale landingspagina. Geïnteresseerden kwamen op de site door middel van een online bannercampagne. Lexus kon hierdoor een gegarandeerd aantal bezoekers op de website verwachten, wat vervolgens een van tevoren doorberekend aantal proefritten opleverde.

De online introductie van de IS 300h is een voorbeeld van een actie met een van tevoren vastgestelde return on investment (ROI). Proefritten zijn het beste verkoopmiddel, omdat de klant dan zelf de kwaliteiten kan ervaren van het model. De online acties werden door BOOM dus vooraf ingericht op het bereiken van de conversie naar het gewenste aantal proefritten.