Archief

FLITSEND BEURSDOELEN BEREIKEN

Deelname aan een beurs moet een bewuste keuze zijn: de vooraf bepaalde doelstellingen moeten immers wel gehaald worden. Door van tevoren duidelijk te stellen welk effecten men wil bereiken bij het beurspubliek, is er vanuit creatie- en communicatiedisciplines in te spelen op die doelen. Een goed voorbeeld is het beursconcept dat RaboBouwfonds met succes heeft ingezet tijdens de WoningExpo 2008.

De twee belangrijkste redenen voor hun beursdeelname: het generen van verdere naamsbekendheid en het aanspreken van een zo groot mogelijke bezoekersstroom. Iedere bezoeker van de WoningExpo kreeg bij binnenkomst – als men dat wilde – een sticker opgeplakt met de tekst “Flits Mij!”. Fotografen namen deze mensen op de beursvloer op de foto en gaven aan iedereen die op die manier ‘geflitst' was een flyer mee waarmee een mooie prijs te winnen was.

De stand van RaboBouwfonds fungeerde als inleverpunt voor de flyers en centrale ontmoetingsplek. Onder het genot van een hapje en een drankje konden bezoekers de foto's van de geflitste mensen – waaronder zijzelf – op schermen en op de website bekijken. Het beursconcept leverde op wat van tevoren was bepaald: RaboBouwfonds was – door middel van de stickers op de kleding van de bezoekers – overal op de beursvloer aanwezig en wist het publiek massaal naar de eigen stand toe te trekken.