Archief

NATIONALE CAMPAGNE SCHEPT RUST

Om het merk SD Worx in de markt te zetten, is een nationale campagne ingezet met de focus op outdoorreclame. In 10 grote steden communiceerden billboards de toegevoegde waarde van SD Worx. Een landelijke radio- en advertentiecampagne zorgde voor de inhoudelijke verdieping.

SD Worx behoort met 2.000 medewerkers en 40.000 klanten tot de drie grootste aanbieders van payroll- en HR-diensten in Europa. BOOM werd gevraagd de vertaalslag te maken naar marketingcommunicatie voor de Nederlandse markt, waar een geïntegreerd concept van HR, payroll en tax & legal niet gebruikelijk is. Interviews met klanten en prospects wezen uit dat de diensten en producten van SD Worx er voor zorgen dat HR-managers meer overzicht krijgen en hun tijd effectiever kunnen richten op hun vak: het managen van personeel en het uitbouwen van hun organisatie. Deze kracht is vertaald in het statement: ‘Schep rust'. Hiermee wordt de manager aangesproken op de emotionele waarden van de dienstverlening. Zodra de attentie is gewekt, wordt er ingezoomd op de voordelen van de geïntegreerde dienstverlening en van de diensten afzonderlijk.

De enorme attentiewaarde van de outdoorcommunicatie in de grote steden werd landelijk verder ingevuld door een campagne op de nationale radio en een gerichte advertentiecampagne in vakbladen. Ook werden circa 4.000 prospects benaderd met direct mail en kregen ‘high potentials' een telefoontje van de marketingafdeling van SD Worx.

Caroline Smeets van SD Worx: “Kwalitatieve afspraken en veel exposure waren de voornaamste doelen van deze campagne. Tijdens en na de campagne zijn er tientallen afspraken gemaakt met prospects en – daar ging het ons met name om – daadwerkelijk ook met onze key-prospects”.