Archief

TWINNERS BOEKHOUDEN SLIMMER

Twinfield is een gevestigde naam bij accountants en administratiekantoren. Twinfield groeide uit van pionier tot een van de grootste webdiensten voor online boekhouden in Europa. Door de huidige positie in de markt en de komst van de nieuwe generatie software, was een herpositionering wenselijk. Het nieuwe gedachtegoed werd met een nationale communicatiecampagne gelanceerd. De campagne communiceerde duidelijk en concreet de meerwaarde van Twinfield voor (nieuwe) klanten én voor partners en accountants. Dat gebeurde onder meer met een inzet op de kanalen radio, online en outdoor, waarbij Twinfield werkte aan haar ‘top-of-mind'-positie.

Vaststellen merk
Bij het definiëren van het merk Twinfield kwam een sterke en authentieke identiteit naar voren. Twinfield heeft het vermogen om goed naar ondernemers te luisteren en gaat actief aan de slag met vragen uit de markt. Daarnaast begrijpt Twinfield accountants en administratiekantoren als geen ander, door de jarenlange intensieve samenwerking. Het bedrijf is er in geslaagd financiële experts en ondernemers zo efficiënt, slim en prettig mogelijk samen te laten werken. Klanten en partners kiezen juist om die aspecten voor Twinfield en kunnen er op vertrouwen dat de verwachtingen worden waargemaakt.

Deze kenmerken zijn tijdens een JEI-inventarisatietraject vertaald in een aantal waarden die de onderneming hebben gebracht waar ze nu staat en moet brengen waarheen het verder wil ontwikkelen. Vanuit het vastgestelde merk ontwikkelde BOOM Communicatie een nieuw communicatieconcept. Om het merk Twinfield met alle specifieke kenmerken duidelijk neer te kunnen zetten, werd het merkconcept ‘twinnen' ontwikkeld. Gebruikmakend van dit woord benoemt Twinfield met diverse statements de voordelen voor klanten, die tot ‘Twinners' zijn omgedoopt. ‘Twinnen' is de creatieve verwoording van de innovatieve manier van samenwerken, waarbij ondernemers en boekhouders beiden kunnen doen waar ze écht goed in zijn. Met ‘twinnen' wordt bovendien een nieuw werkwoord gelanceerd. Het woord heeft een bewuste connotatie met ‘winnen'. ‘Twinnen' gaat namelijk veel verder dan het traditionele boekhouden. Of er nu wordt samengewerkt tussen verschillende systemen, tussen financiële medewerkers en directie, of met een accountant die een jaarrekening opstelt en adviezen geeft; het is altijd een unieke manier van efficiënt, slim en prettig samenwerken.

Die meerwaarde komt naar voren in de tagline ‘Twinners boekhouden slimmer', die voor de campagne werd ontwikkeld. Het statement zegt veel over de opbrengst van de producten en diensten van Twinfield. Theo Reijnders, head of Marketing bij Twinfield hierover: “Voorafgaand aan de campagne hebben we de interface van Twinfield NEO gelanceerd. Dit is de basis voor een nieuwe beleving van functionaliteiten, waarbij eenvoud en slim de aspiratiewaarden zijn. Software moet voor de gebruiker makkelijk zijn en voor je gaan werken. Dit noemen we smart accounting. Men heeft altijd gemakkelijk in- en overzicht in de boekhouding. De informatie wordt op het juiste tijdstip en op de juiste manier aangeboden, zonder dat klanten zelf moeten gaan zoeken. Dat scheelt tijd en moeite. Daarnaast laat Twinfield zich makkelijk koppelen aan andere software die klanten al hebben of die ze willen gaan gebruiken. Heel flexibel dus”.

De campagne
Om het gedachtegoed van ‘twinnen' goed te laten landen, ontwikkelde BOOM Communicatie een geïntegreerde communicatiecampagne met commercials op de landelijke radiozenders, reclame op masten langs snelwegknooppunten en een uitgekiende online inzet. Als platform voor de campagne werd de campagnewebsite www.twinnen.nl ingericht. Hier wordt het ‘twinnen'-concept met storytelling verklaard. Ondersteunend werd – samen met Twinfield – alle benodigde content gecreëerd, zoals infographics, een animatiefilm en webcontent.

Over Twinfield
Twinfield International N.V. is onderdeel van Wolters Kluwer Tax & Accounting. Wolters Kluwer is wereldwijd marktleider in fiscale, boekhoud- en auditdiensten. Online boekhouden via Twinfield richt zich op flexibel boekhouden voor zowel kleine als grote organisaties. Hierbij wordt op een efficiënte, veilige en directe manier informatie gedeeld tussen administratie- of accountantskantoor en ondernemers.