Archief

CREËER VRAGEN EN GEEF DUIDELIJKE ANTWOORDEN

Binnen de arbeidsmarktcommunicatie draait het in de regel om het werven van medewerkers. De detacheringsdivisie van WVS-groep heeft juist al de beschikking over die medewerkers, maar is op zoek naar voldoende werkgevers hiervoor. Het uiteindelijke doel is hetzelfde: arbeidsrelaties aangaan.

Omdat de WVS-groep in Brabant een grote bekendheid geniet als organisatie waar mensen met een (arbeids-)handicap werken, vergt het extra inspanningen om duidelijk te maken dat er ook werknemers gedetacheerd kunnen worden. In de communicatie is daarom gekozen voor een aanpak die de doelgroep niet van WVS gewend is.

BOOM creëerde doelbewust vragen door de prikkelende boodschap ‘@work' in heel de regio te verspreiden. Een teaser die werkte! De gehele campagne kreeg de intensiteit en uitstraling mee van een landelijke speler, waarmee de attentiewaarde in de regio nog verder werd verhoogd. Na twee weken vol met vragen, werd er duidelijkheid verschaft. WVS@ Work stond zo in vier weken tijd midden op de Brabantse kaart als een vernieuwend, groot en professioneel detacheringsbedrijf met gemotiveerde medewerkers. Een organisatie met personeelsoplossingen op maat.

Door met massamediale middelen de brede bevolking te prikkelen en met doelgroepgerichte directmailacties de juiste decisionmakers te overtuigen, wist WVS-groep heel Brabant in beweging te krijgen. En dat is nu net haar specialisme, want WVS-groep zet dagelijks ruim 2.500 mensen met een (arbeids)handicap aan het werk.