Archief

BIBLIOTHEKEN MAKEN HET GEMAKKELIJK

‘Alles inclusief, wel zo gemakkelijk'. Met deze slogan voerden de Zeeuwse Bibliotheken campagne richting hun abonnees bij de wijziging van hun tarieven en voorwaarden.

Klanten betalen in de nieuwe situatie één keer per jaar en hoeven niet meer bij te betalen voor het lenen van dvd's en cd's. Het levert abonnees ook belangrijke voordelen op, zoals het ongelimiteerd lenen van boeken, het gratis reserveren en verlengen via internet en de mogelijkheid om boeken, dvd's en cd's bij de ene bibliotheek te lenen en bij een andere weer in te leveren. De voordelen van dit ‘all-in' abonnement zijn visueel gemaakt in de campagne. Centraal hierin staat een op dame die via een stapel boeken, dvd's en cd's laat zien wat de voordelen zijn. De visuele uitwerking is afgestemd op het algemene profiel van de doelgroep: vrouwen vanaf 30 jaar.

De bibliotheken zelf vormden een belangrijk communicatiekanaal in de campagne; daar kregen posters en balieborden een prominente plaats. Alle leden ontvingen een folder met informatie over de voordelen in de nieuwe situatie. Verder werd er gecommuniceerd via de internetsites en is er in de media ruime aandacht verkregen voor de veranderingen.