Archief

GEÏNTEGREERDE AANPAK IS SUCCESVOL

De verzekeringsmarkt is sterk concurrerend. Om de aandacht van de consument te verkrijgen wordt er door verzekeraars regelmatig naar ludieke mailingacties gegrepen. ZLM Verzekeringen laat zien dat een grappige of bijzondere mailingactie niet altijd de meest effectieve is. 

ZLM Verzekeringen combineert met persoonlijk contact met een gerichte, serieuze mailingactie. Met de inzet van de persoonlijke adviseur van klanten én een mailing brengt ZLM verzekeringen het zogenaamde totaalpakket onder de aandacht van bestaande klanten. Met het totaalpakket ontvangen klanten 8% korting over hun verzekeringen. 

De integratie van mailing en persoonlijke benadering bleek een succesvolle marketingcommunicatietactiek. Met de mailing is het totaalpakket onder de aandacht gebracht van de bestaande klantenkring en werd de interesse voor het pakket gewekt. De mailing fungeerde als een motiverende basis, zodat de doelgroep tijdens een aanvullend contactmoment met de persoonlijke adviseur ontvankelijk was voor een concreet aanbod. 

De verzekeringsadviseurs beschikten binnen mum van tijd over een agenda boordevol met afspraken. Vanwege de overweldigende reacties is een deel van het klantenbestand pas enkele maanden na de start van de actie benaderd.