Archief

GOED ONDERBOUWD LOGO

Waar staan wij als organisatie op dit moment? Aan de Stegge was op een punt dat het die vraag niet helder meer kon beantwoorden. Het bedrijf kampte met de vraag wie het nu eigenlijk wilde zijn: bouwbedrijf, projectontwikkelaar, of beide? En: hoe zien de relaties van Aan de Stegge dat eigenlijk?

Hoog tijd om aan een onderscheidende organisatie-identiteit te werken, deze waar nodig aan te scherpen én deze te visualiseren middels een nieuwe corporate identity.

Het verhaal van een nieuwe organisatie schrijf je samen. BOOM sprak daarom uitgebreid met medewerkers uit alle geledingen binnen de organisatie. Na een aantal uitgebreide identiteitsessies, kwam de gewenste identiteit kraakhelder boven water. Aan de Stegge profileert zich nu als ’ontwikkelende bouwer’. Een bouwbedrijf met specifieke ontwikkelkwaliteiten dat het vermogen heeft om vroeg in een project te stappen. Op die manier denkt Aan de Stegge mee met grote ontwikkelaars over ‘woonvraagstukken’ en ontwikkelt de onderneming zelfstandig woonprojecten.

Met een vijftal nieuwe merkwaarden als fundament ontwierp BOOM een toekomstgericht logo, de huisstijl en diverse promotionele items. De basis van het logo wordt gevormd door de  bedrijfsnaam ‘Aan de Stegge’; het fundament onder de woonwens. Aan de Stegge zorgt er voor dat de woonwens op alle mogelijke manieren goed onderbouwd is. De naam staat om die reden onder het beeldmerk, wat een abstractie van een kasteel is: voor velen het ultieme droomhuis… Het geheel is weergegeven in een rood vierkant, waarbij het vierkant staat voor realisatie en de kleur rood voor de passie waarmee Aan de Stegge haar projecten realiseert.

Aan de Stegge maakt hiermee zichtbaar in welke richting zij zich ontwikkelt.