Archief

SOLIDE EN INNOVATIEF

De huisstijl van Archikon heeft zowel een innovatieve, als een solide uitstraling. Twee kenmerken die in de regel moeilijk te combineren zijn. Toch passen ze uitstekend bij Archikon, omdat het bureau gedegen, ervaren en gestructureerd is en tegelijkertijd garant staat voor moderne en innovatieve ontwerpen.

BOOM ontwikkelde een duidelijk en herkenbaar logo, waarin basale vormen centraal staan. Omdat Archikon bestaat uit twee divisies, architecten én constructeurs, is het logo ontwikkeld in twee varianten. De blauwe versie, met daarin de letter ‘a' verwerkt, wordt gebruikt voor algemene toepassingen en de divisie architecten. De oranje versie, met de letter ‘c', wordt toegepast door de divisie constructeurs.

Om de duale kenmerken van Archikon naar voren te laten komen, zijn de frisse kleuren helderblauw en feloranje binnen de huisstijl gecombineerd met de zakelijke kleur grijsbruin. Op de achterkant van het vernieuwde briefpapier staan foto's van architectonische ontwerpen met er bovenop het logo. De doelgroep kan zo door het logo heen kijken naar de architectuur. Symbolisch gezien kijkt men dus ‘door de bril' van Archikon.