Archief

VAN OER-HOLLANDS NAAR INTERNATIONAAL

Nederland is voor een ambitieuze organisatie als Biemans te klein geworden. Een aangepaste visuele identiteit was nodig om de onderneming verdere stappen te laten zetten in de internationale markt.

Al jaren is Biemans marktleider op het gebied van onderdelen voor (sport-)prijzen. Het oer-Hollandse logo en huisstijl  pasten niet meer bij de ambities. Met inmiddels meer dan 27.000 vierkante meter magazijnruimte in Europa en China en een internationale groeidoelstelling, was de organisatie klaar voor een  internationale uitstraling.  

BOOM ontwikkelde een logo en een huisstijl die het bedrijf kansen biedt om de groeiambitie waar te maken. Kernwaarden als betrouwbaarheid, creativiteit en snelheid waren de uitgangspunten voor het logo, dat is voorzien van de pay off ‘winning trophy products’. Ondersteund met twee elkaar overlappende rode ovalen – samen de letter 'B' vormend – sluit het logo aan op de beleving van snelheid en creativiteit. Ook straalt het logo de grootsheid en betrouwbaarheid uit van een marktleider. De stijl ademt de grandeur uit van een internationaal sportmerk.