Purpose washing maakt meer vuil dan schoon
Maatschappelijke waarde en duurzaamheid. Het zijn zulke veelbesproken onderwerpen dat je bijna zou aannemen dat iedere organisatie oprecht wil bijdragen aan de samenleving. Toch valt de praktijk...
Samenwerking binnen de mobiliteitsbranche is gemeengoed geworden. Door met name de marketingcommunicatieinspanningen te bundelen is een breder publiek aan te spreken. Bovendien is dat publiek eerder bereid om de stap naar de showroom te maken, in de wetenschap dat er nog meer showrooms in de directe nabijheid bezocht kunnen worden.
Vier gerenommeerde autodealers in Goes sloegen om die redenen de handen ineen:
Als overkoepelende naam werd 'Car Village' gelanceerd voor deze bedrijven die daadwerkelijk onder één dak werkzaam zijn. Het beeldmerk werd afgestemd op het feit dat het in combinatie met alle gevoerde merken goed toepasbaar moest zijn. Vandaar de rustige, puur typografische benadering. De status van de gevoerde automerken en het serviceniveau van de dealers komt naar voren in de chique uitstraling van het logo.