Archief

FLASH SERVICES VERSTAAT DE KUNST

Flash Services heeft de positie verworven van marktleider in totaaloplossingen voor radiocommunicatie. Omdat een dergelijke positie verwachtingen schept, wilde de onderneming verder professionaliseren en had het behoefte aan richting in haar communicatiemiddelen en -processen.
 
Een brandingtraject gaf Flash Services handvatten om het gedrag en de communicatie te sturen vanuit één centrale gedachte; de merkbelofte die aan klanten wordt gedaan. Die merkbelofte komt nu in woord en beeld naar voren in het communicatieconcept ‘De kunst van het verstaan'.
 
Ten eerste zegt dit iets over de opbrengst van de producten en diensten van Flash Services: elkaar verstaan is in veel werksituaties cruciaal. Betrouwbare communicatie is hierbij een absolute voorwaarde. Daarom werkt Flash Services als aanbieder van portofoons uitsluitend met betrouwbare A-merken, zoals Kenwood en Motorola. Ten tweede verwoordt het communicatieconcept de identiteitskenmerken van Flash Services. Uit onderzoek blijkt dat de organisatie uiterst klant- en servicegericht is. Flash Services is marktleider geworden door goed te luisteren naar klanten, naar hun behoeften en naar de vraag in de markt. Het communicatieconcept geeft daar uitdrukking aan. Een bijpassende vormentaal en grafisch design benadrukken deze aspecten.
 
In de professionaliseringsslag van de communicatie, werd ook het logo betrokken. Het voor Flash ontwikkelde logo heeft een technische uitstraling, maar blijft door de typografische benadering toegankelijk en open. Het logo heeft de statuur van een marktleider en is tegelijkertijd vriendelijk. De A in Flash en de V in services ‘communiceren’ met elkaar en geven het beeldmerk de dynamiek die bij deze onderneming past.