Archief

WÁT EEN IDEE!

Woonstichting Etten-Leur en de gemeente Etten-Leur nodigden alle inwoners uit om met ideeën te komen ter verbetering van de directe omgeving. Op de beste ideeën mocht gestemd worden en de winnende ideeën werden daadwerkelijk uitgevoerd. Twee jaar lang is daar 20.000 euro per wijk voor beschikbaar. 

Inwoners hebben altijd wel een mening over hoe bepaalde zaken beter zouden kunnen in hun gemeente. Daarover kan men gaan klagen, of men kan er zelf wat aan doen. Het project 'Wijk & Idee' gaf daar financiële mogelijkheden voor. De inwoners met de beste ideeën kregen budget om hun idee zelf uit te voeren. Het liefst samen met mensen in hun directe omgeving. Dit kon gaan om het plaatsen van een hek rondom de speeltuin, het bouwen van een serre voor het buurthuis of een opknapweek voor de straat. 

BOOM Communicatie adviseerde de woningstichting en de gemeente bij de communicatie rondom ‘Wijk & Idee'. Ook werden door BOOM het projectlogo, de projectstijl en de communicatiemiddelen ontwikkeld.