Archief

EEN VOLWASSEN BEELDMERK

Vanuit de kennis en ervaring van het Luzac College en in samenwerking met een aantal ondernemers, is het Getijde College in het leven geroepen. Dit college wil een kleinschalige beroepsschool zijn en blijven. De mbo-studies die het college aanbiedt zijn gericht op ondernemerschap, accountancy en toerisme.
 
Maximaal 80 studenten per jaar kunnen bij het Getijde College een particuliere opleiding volgen op niveau 4. Kenmerkend zijn de intensieve begeleiding van de student en de praktijk van het bedrijfsleven die zoveel mogelijk in huis wordt gehaald. Dat uit zich bijvoorbeeld in de dresscode voor studenten: ‘business smart'. Dat is geen schooluniform, maar wel een code voor het dragen van nette kleding. Net zoals dat binnen een bedrijf gebruikelijk is.

De naam Getijde College heeft een link met de provincie Zeeland, waarbinnen het college gevestigd is. Ook in het beeldmerk komt deze associatie naar voren door middel van de subtiele golf onderaan het logo. Bewust is voor een logo gekozen zonder veel franje, om te benadrukken dat het Getijde College een school is die staat voor duidelijkheid en structuur. Zowel het logo als het promotiemateriaal vindt een balans tussen wat jongeren aantrekkelijk vinden en wat hun ouders of verzorgers van een mbo-instituut verwachten. Met name dat laatstgenoemde oordeel is voor het college belangrijk, omdat de ouders in de meeste gevallen zullen betalen voor de opleiding.