Archief

WEBSITE DRAAGT BIJ AAN PROFILERING

Het Scheldemond College heeft haar positie tussen verschillende Zeeuwse aanbieders van voortgezet onderwijs versterkt. Het motto 'We zeggen wat we doen, we doen wat we zeggen en dat doen we goed!' en het brede aanbod van het Scheldemond College komen tot uitdrukking in het webontwerp van Scheldemond.nl.

De heldere, overzichtelijke website heeft een sterk informatief karakter. De centrale animatie op de homepage vertaalt op inzichtelijke wijze de identiteit van de onderwijsinstelling. Centraal hierin staan praatwolkjes waarin doelgroepen de positieve identiteitskenmerken van Scheldemond College bekrachtigen en daarmee het imago direct beïnvloeden. Als een leerling van Scheldemond College het heeft over ‘naar de universiteit gaan', stelt dat meteen het beeld bij van de school die voorheen voornamelijk werd gezien als vmbo-school. Met citaten en gesprekjes in praatwolken vertelt ‘Scheldemond' nu wie het werkelijk is: een school voor vwo, havo en vmbo met daadkracht en ambitie.

De website is door een praktische segmentatie specifiek ingericht op de verschillende doelgroepen die het Scheldemond College via de website wil bedienen. Het informatiedesign van de homepage is met diverse direct links erg gebruiksvriendelijk opgezet, zodat de bezoeker van de website snel de informatie vindt waarnaar hij op zoek is. BOOM Communicatie tekende voor het adviesplan om tot een functionele website te komen en vervaardigde het webdesign, passend bij de nuchtere aanpak van de school.