Archief

UPTA GAAT OP ZEKER

Binnen de technische dienstverlening staat betrouwbaarheid voorop. Opdrachtgevers zijn afhankelijk van het probleemloos functioneren van installaties en netwerken. Het is voor dienstverleners in deze sector dan ook van groot belang om zekerheid uit te stralen. Vooral in de manier waarop de dagelijkse werkzaamheden worden opgepakt, maar zeker ook in de visuele identiteit.

Zo had UPTA Techniek na een aantal jaren van stille groei behoefte aan een nieuwe huisstijl. De stijl moet de reputatie van de onderneming als een flexibele, moderne en betrouwbare dienstverlener kracht bijzetten. Daarnaast is het onderscheid met zusterbedrijf UPTA Horeca Automatisering, dat voorheen hetzelfde logo voerde, verduidelijkt. UPTA Techniek richt zich op industriële automatisering, beveiliging en onderhoud.

Omdat UPTA te boek staat als een praktische, nuchtere onderneming, is voor een typografisch logo gekozen, zonder bijkomende symbolen. De typografie heeft een technisch karakter, maar is – in tegenstelling tot veel andere logo's binnen de branche – niet zwaar en dominant. Passend bij de eigenschappen van UPTA is het logo juist toegankelijk en eigentijds. Het oranje dakje op de T vormt een kenmerkend element van het logo. Dit element komt nadrukkelijk terug in de in het vervolgtraject ontwikkelde huisstijlitems. Voor Franklin de Pree, eigenaar van UPTA, was dit essentieel: “Als je over zo'n sterk logo beschikt, moet je de herkenbaarheid ervan benutten. BOOM heeft onze input daarover uitstekend opgepakt en toepasbaar gemaakt”.