Archief

INTERACTIE IN REISTIJD

Volgens Veolia Transport Nederland moet een reis zo aangenaam mogelijk verlopen. Vanuit die gedachte is Reistijd in het leven geroepen: een magazine dat de reiziger vermaakt én informeert met relevante content. Voorheen werd Reistijd alleen als magazine gemaakt. Nu als krant voor onderweg én als online versie voor met name smartphone- en tabletgebruikers.

Aanvullend op de inhoud van de papieren krant, vindt de reiziger online extra's als foto's en filmpjes en is content te delen via de social media. Zo ontstaat veel ruimte voor interactie met de reizigers. Door de optimalisatie voor smartphones en tablets kunnen zij deze interactie ook onderweg aangaan – precies daar waar zij op Veolia rekenen.

Veolia Transport Nederland verzorgt in de provincies Noord-Brabant, Zeeland en Limburg en de regio Haaglanden busvervoer, treinvervoer, taxidiensten en fast ferries. De organisatie vervoert dagelijks meer dan 300.000 reizigers. BOOM ontwikkelde de bladformule en bijbehorend grafisch concept van Reistijd en begeleidt de gehele realisatie. De papieren versie van Reistijd verschijnt vier keer per jaar in een oplage van 31.000 stuks en wordt verspreid via de bussen, treinen en ferries van Veolia.