Archief

EMERGIS ONDERKENT HET BELANG VAN EMPLOYER BRANDING

‘Hoe win ik de strijd om de allerbeste medewerker?' Het is een vraag die veel organisaties bezighoudt. Vreemd is dat niet, want het aantal vacaturesstijgt en in kranten, tijdschriften en vakbladen kunt u lezen over ondernemingen die kampen met een tekort aan gekwalificeerd personeel.

Zo ook Emergis, het centrum voor geestelijke gezondheidszorg in Zeeland. Al geruime tijd zocht de organisatie – via het plaatsen van personeelsadvertenties – naar gekwalificeerde psychiaters. Het resultaat was vaak niet optimaal, want gekwalificeerde psychiaters zijn dun gezaaid. Alle reden dus om het beleid op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger plan te tillen en Emergis als een zeer aantrekkelijke werkgever te positioneren. Tijd voor employer branding!

Uitgelezen kans
In dat kader nam Emergis met een beursstand deel aan het Voorjaarscongres van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie in Amsterdam. Deze drie drukbezochte dagen vol seminars, lezingen en workshops bieden een uitgelezen kans om naamsbekendheid te genereren en het imago als werkgever te versterken. Emergis zette zichzelf op de kaart door zowel de eigen organisatie als de provincie Zeeland, waarmee zij onlosmakelijk verbonden is, aantrekkelijk te profileren. Met een stijlvolle, maar opvallende beursinrichting werd een bij de organisatie passende sfeer gecreëerd en gecommuniceerd dat Emergis zeker niet onderdoet voor medische instellingen in de Randstad.

De dagelijkse oesterparty op de beurs, waarbij de champagne rijkelijk vloeide, trok veel bekijks. Psychiaters namen een voorproefje van het rijke, bourgondische leven in Zeeland. Vooroordelen over de provincie (saai, achtergebleven en zuinig) verdwenen als sneeuw voor de zon. Met een gratis verblijf in een Roompot vakantiepark en fietskaarten van de Zeeuwse VVV's bood Emergis psychiaters de mogelijkheid om Zeeland nóg beter te leren kennen. Bekend maakt immers bemind! Emergis gaf de gehele organisatie en coördinatie van de beursdeelname uit handen aan BOOM. Beide organisaties kijken terug op een prettige samenwerking en een geslaagd evenement.