Archief

VERSTAANBARE MERKWAARDEN

Bij Flash Services worden medewerkers aangemoedigd om merkgericht te werken. Zo ervaren klanten uiteindelijk de meerwaarde in alle facetten van hun dienstverlening. Het door BOOM Communicatie begeleide brandingtraject geeft de onderneming handvatten om het gedrag en de communicatie te sturen vanuit een centrale gedachte; de merkbelofte die aan klanten wordt gedaan. Die merkbelofte komt in woord en beeld naar voren in het communicatieconcept.

Flash Services pionierde met de verhuur en verkoop van portofoons en heeft de positie verworven van marktleider in totaaloplossingen van radiocommunicatie. Omdat deze positie verwachtingen schept, wilde de onderneming verder professionaliseren en had het behoefte aan richting en structuur in haar communicatieprocessen. Daarin moesten de organisatiespecifieke identiteitskenmerken leidend zijn, stelde BOOM. Flash Services scoort – zo is met behulp van kwalitatief onderzoek vastgesteld – enorm goed op klantvriendelijkheid, betrouwbaarheid en servicegerichtheid. Om dit ook naar de toekomst toe te borgen, voerde BOOM een uitgebreid brandingtraject uit waarbij de organisatie werd betrokken.

In vier stappen is in coöperatie een positionerings- en merkstrategie vastgesteld. Dit is doorvertaald naar onder meer een nieuwe corporate identity en een communicatieconcept die de essentie van het merk Flash Services naar voren brengt. De slogan ‘De kunst van het verstaan' sluit naadloos aan op de geformuleerde merkwaarden. De pay off verwoordt twee zaken. Allereerst zegt het iets over de opbrengst van de producten en diensten van Flash Services. Elkaar verstaan is in veel werksituaties cruciaal. Betrouwbare communicatie is daarbij een absolute voorwaarde. Daarom werkt Flash Services als aanbieder van radiocommunicatie uitsluitend met betrouwbare A-merken, zoals Motorola en Kenwood en is zij een VCA-gecertificeerd bedrijf. Alle oplossingen die Flash Services aanbiedt, resulteren in verstaanbare communicatie bij de eindgebruiker. Daarnaast is Flash Services als organisatie uiterst klant- en servicegericht. Flash Services is marktleider geworden door goed te luisteren naar klanten, naar hun behoeften en naar de vraag in de markt. De pay-off geeft daar uitdrukking aan. Een bijpassende vormentaal en grafisch design benadrukken deze aspecten.