Archief

NMI OP ÉÉN LIJN MET GAMING-SECTOR

Het Nederlandse Meetinstituut is wereldwijd marktleider in het testen, kalibreren en certificeren van meetinstrumenten. Ook controleren zij fruitautomaten, online goksoftware en het reilen en zeilen binnen casino’s. Om zich nadrukkelijk binnen deze gaming-sector te profileren, benut NMi een internationaal inzetbaar communicatieconcept.
 

Of er door een gokautomaat genoeg wordt uitgekeerd en of de fruitsymbolen werkelijk random op het scherm verschijnen, moet officieel getest en vastgesteld worden. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de mate waarin het personeel in een casino getraind is op het herkennen van gokproblemen. Voldoet een bedrijf en/of apparaat aan alle eisen, dan mogen zij het NMi-keurmerk voeren. Een keurmerk dat wereldwijd aanzien geniet.
 
Hoewel NMi een gevestigde naam is binnen de (online) gaming industry, is het zaak zich binnen deze snel veranderende, dynamische wereld te blijven profileren. Speciaal voor de betreffende business unit heeft NMi daarom een communicatieconcept laten ontwikkelen door BOOM Communicatie.
 
Het communicatieconcept geeft de business unit een jonger, frisser karakter en sluit aan op de snelle veranderingen in deze wereld. BOOM bedacht een blauwe lijn die zich voortdurend in allerlei vormen buigt, waardoor er pictogrammen ontstaan. Met de afbeeldingen die er op die manier te zien zijn, brengt NMI de speerpunten naar voren. Het concept is aansprekend en begrijpelijk voor elke doelgroep, ongeacht eventuele barrières in taal of cultuur. Het is ook flexibel; een voorwaarde die aan dit concept werd gesteld. NMi heeft binnen de (online) gaming namelijk voortdurend te maken met allerlei trends en veranderende regelgeving. Dat moet razendsnel vertaald kunnen worden in (visuele) communicatie. Het ontwikkelde communicatieconcept biedt daar de mogelijkheden toe. Voortaan kan elk gewenst onderwerp visueel gemaakt worden met de blauwe lijn, die als het ware de ‘rode draad’ vormt in de communicatie van de gaming-unit.
 
Het nieuwe communicatieconcept vormt de basis voor alle communicatiemiddelen. Het werd voor het eerst toegepast in een beursstand voor de presentatie van NMi op de toonaangevende internationale vakbeurs ICE Totally Gaming in Londen.