Archief

HET IS UW ZAAK NIET MEER

Een bedrijf dat de aanduiding ‘installatiebedrijf' is ontgroeid, moet zich op een compleet andere wijze in de markt zetten. Dus niet meer praten over installaties voor centrale verwarming en elektra, maar over ‘de zorg voor comfort en veiligheid in woon- en werkomgeving'. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook zaken als beveiligingssystemen en netwerken en zelfs het uit handen nemen van het integraal technisch beheer en onderhoud van een (bedrijfs)pand. Als een rups die zich ontpopt tot vlinder, hebben de installatiebedrijven IBG en Boone & Melse zich daarom omgevormd tot Synto.

BOOM ontwikkelde de nieuwe naam, die een samensmelting is van de woorden ‘synergie' en ‘totaal', en tevens het logo. Dit logo dat de basis vormt voor de nieuwe huisstijl, onderstreept de professionaliteit van de nieuwe organisatie. Het promotiemateriaal verwoordt de nieuwe koers. Hierin staat niet de eigen dienstverlening centraal – wat in de installatiebranche gebruikelijk is – maar de doelgroepen van Synto. In advertenties van Synto, op de internetsite en in een beurspresentatie stellen ondernemers zich de vraag: “Dat is toch mijn zaak?” De krachtige ontkenning ernaast maakt nieuwsgierig. De uitingen maken op een confronterende manier duidelijk dat je gebouwbeheer heel goed uit kunt besteden. Zodat je bedrijf of instelling zich weer kan richten op haar eigen primaire bedrijfsproces…